• En kvalitativ studie av tyrkiske mødres erfaringer med skole-hjem samarbeid 

      Makbule, Kaya (Master thesis, 2018)
      Mine funn viser at de flerkulturelle foreldrene har en tydelig positiv anerkjennelse av samarbeidet med skolen, og er interesserte i å bidra i skolens arbeid. De er ansvarsbevisste og reflekterte rundt samarbeidet, ved at ...
    • Learning from differences - towards professionalism via international course 

      Steinsvik, Brit; Bortkeviciene, Virginija; Gunntorsdottir, Hermina; Ivanova, Ilze; Hjâlmskog, Karin; Maaranen, Katriina (Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE);Vol 2 No 4 (2018): General Issue: Research in Comparative Education Revealing the Work Ahead in Ensuring Respect for Inalienable Right, Journal article; Journal article; Peer reviewed, 2018-12-15)
      This paper presents a case study of an intensive international course aimed at pre-service teachers and having a focus on inclusion. The course was funded by Nordplus. Twenty-three students from six Baltic and Nordic ...
    • Tospråklige lærerstudenters erfaringer med gruppearbeid. Skremmende og konfliktfylt eller demokratisk og lærerikt? 

      Steinsvik, Brit; Hilditch, Grethe (Journal article; Peer reviewed, 2014)
      Tospråklige lærerstudenter som har sin oppvekst og utdanningsbakgrunn fra andre land og skolesystemer enn det norske, ser ut til å møte en rekke språklige og kulturelle utfordringer i møtet med det norske utdanningssystemet ...